Spierpijn in Sapa

8 mei 2016 - Sapa, Vietnam

Het plan was om eergisteren een trekking te doen. Maar toen ik wakker werd voelde ik al meteen dat dat geen optie zou zijn. Ik had echt gigantische spierpijn van het 5 uur lang berg af lopen. In plaats daarvan heb ik de hele ochtend een boek gelezen en wat zitten tekenen. Aan het einde van de middag ben ik in m'n eentje een rondje door het dorp gaan wandelen. Het was echt heerlijk om even iets alleen te doen! Ik heb echt de meest vreemde dingen gezien. Overal langs de weg staan kooien met hanen en kippen er in. Als iemand een kip koopt, wordt deze in een plastic zak gestopt, knoop dr in en aan z'n nieuwe baasje/slager gegeven. En die kip kijkt echt alsof hij geen idee heeft wat er in godsnaam met m is gebeurt!
Gisteren hebben we ook niet veel gedaan. Ik wilde graag naar een waterval lopen, maar dit was 3,5 uur lopen op en neer. En aangezien ilva nog spierpijn had en niet kon lopen, heb ik toch maar besloten om niet te gaan. Later bleek dit een goede beslissing, want na een half uurtje lopen naar een restaurant had ik gigantische pijn in m'n benen!
Vandaag zijn we met de bus terug naar het vreselijk drukke Hanoi gegaan. Er was een nachtmarkt, dus daar ben ik even overheen gelopen. Het was echt heerlijk om door een straat te lopen waar geen auto's reden. Overal stonden bandjes op straat te spelen en kon je lekker eten kopen. Ik heb toen eindelijk gezien hoe mooi de stad is!