Ho Chi Minh City

25 mei 2016 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Saigon was voor de Vietnam oorlog de hoofdstad, nu heet het Ho Chi Minh, vernoemd naar de president van voor de oorlog.
We hebben niet zo veel gedaan hier. Het enige culturele dat we gedaan hebben is het History museum bezoeken. Dit was echt een heel indrukwekkend museum. Het hele museum was zo ingericht dat je een gigantische hekel aan de Amerikanen kreeg. Overal hingen foto's van de meest afschuwelijke dingen die gebeurt zijn tijdens de Vietnam oorlog. Er hing een foto van Amerikanen die een man verdrinken. Drie mannen houden hem met zijn hoofd in een plas water, en twee anderen staan erbij te kijken.
Overal hangen foto's van gewonde mannen, vrouwen en kinderen. Op een afdeling hangen foto's van de gevolgen van Agent Orange. Dit heeft effect op de kinderen van mensen die er aan blootgesteld zijn, de kinderen worden geboren met de meest vreselijke afwijkingen.
Buiten het museum is een gevangenis nagebouwd. Hier hangt een lijst van de marteltechnieken die werden gebruikt. Ik werd er echt niet lekker van toen ik het allemaal las. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een mens een ander zulke vreselijke dingen aan kan doen!

De rest van de tijd in Ho Chi Minh hebben we besteedt aan super goedkope kleding kopen en het maken van beslissingen. Het regenseizoen is namelijk begonnen. Dus het weerbericht is overal echt vreselijk slecht. We wilden eigenlijk naar Con Dao Island gaan, daar zijn mooie stranden en een grote gevangenis die nu dient als een museum. Maar omdat het weer slecht is wisten we niet of het t wel waard was om daar heen te gaan. Maar de keuze was al snel gemaakt toen we gingen proberen een boot te boeken, want alles zat vol tm 2 juli. Toen wilden we misschien naar een ander eiland, maar het bleek dat het daar al een hele week alleen maar regende... Dus dat was ook een slecht plan.
Het originele idee was om in Cambodja naar stranden te gaan, maar ook daar zijn de voorspellingen niet al te best.
Dus toen besloten we om naar Bali of Maleisië te gaan. De beslissing is gevallen op Maleisië. Daar is een heel erg mooi eiland, waar we ons waarschijnlijk best anderhalve week kunnen vermaken.

We moesten halverwege wisselen van hostel omdat het vol was, ons tweede hostel was echt heel erg mooi. En echt heel gezellig. Er zat een Amerikaanse jongen die in het leger had gezeten en naar Irak was geweest. En een jongen uit Ierland. Hij spoorde echt niet. Maar het was heel erg gezellig!

De stad zelf was niet heel bijzonder. Er zaten vooral veel fastfood restaurants, dus we hebben veel McDonald's gegeten. Als je er rondloopt lijkt het bijna alsof je in Parijs bent. Het enige Aziatische is het idiote verkeer.