Mui Ne (2)

23 mei 2016 - Mui Ne, Vietnam

Zaterdag wilden we een chill dagje strand doen. Maar direct toen we aankwamen bleek al dat dit niet echt een optie was. Overal op het strand stonden bedjes, maar deze mocht je alleen gebruiken als je in het hotel verbleef waar de bedjes bij hoorden. In de meeste gevallen mochten we er ook niet blijven als we betaalden, en anders was het veel te duur. Er was dus nergens een plekje in de schaduw waar we mochten blijven. Dus zijn we maar panisch, bang voor zandvlooien, op onze handdoekjes op het zand gaan zitten.
Overal op het strand hier ligt het vol met afval, en ook in de zee dreef allerlei plastic. Of je nou op het strand of in de zee zwom, overal kreeg je plastic afval tegen je hoofd. Dus na een half uurtje hebben we onze spullen maar weer gepakt en zijn we aan het zwembad bij ons hotel gaan liggen.
Savonds brak hier de hel los. Het onweerde en regende echt heel erg hard, overal viel de stroom uit en er liep een waterval de trap af. Omdat er geen stroom was konden we ook nergens eten. Dus hebben we een uur naar de bliksem zitten staren.

Gisteren hebben we een Tour gedaan. Eerst gingen we naar de Fairy Stream, dit is een rivier tussen de witte en de rode zandduinen door. Het was daar echt heel erg mooi! Vooral de rode duinen zijn echt heel apart om te zien.
Daarna gingen we naar een vissersdorpje, dit kwam neer op stoppen langs de weg. Je kon dan naar beneden kijken naar wat huisjes van de vissers. Ik heb nog nooit zo'n bende gezien! Echt overal waar je keek lag afval en rotzooi! Ik had net daarvoor een blikje cola gekocht, en stond dus als een doos met m'n lege blikje cola te kijken, terwijl alle Aziaten hun afval gewoon zonder blikken of blozen op de grond gooiden.
Na de vuilnisbelt gingen we naar de witte zandduinen. Daar kon je quad rijden, dit was echt heel erg tof om te doen. Het was echt leuk om heel hard over de bergen te rijden, alsof je midden in de woestijn was.
Als laatste gingen we naar de rode duinen om naar de zonsondergang te kijken. Ondanks dat het te bewolkt was om een zonsondergang te zien, was het wel echt heel erg mooi. De rode duinen zijn oker rood, het ziet er echt heel nep uit! Maar het is hier echt heel erg mooi.
Op de weg terug kwamen we langs een kerkhof. Op alle grafstenen stond een groot hakenkruis. Als Europeaan schrik je daar echt van. Maar het hakenkruis heeft huis helemaal geen slechte betekenis. Het staat in het hindoeïsme en boeddhisme voor geluk en vrede. Dat zou je in Europa nooit zien.
Ook gisteravond regende het weer. Je kunt echt merken dat het regenseizoen er aan komt. Iedere dag staat er op de weer app voor de hele dag regen aangegeven, maar in werkelijkheid regent het alleen savonds, of helemaal niet.
Hopelijk blijft dit zo, want als het de hele dag regent, is er niet zo veel meer aan.

Vandaag was de laatste dag in Mui Ne. We wilden nog een dagje relaxen bij het zwembad in ons veel te luxe hotel. Morgen gaan we naar Ho Chi Minh, vroeger Saigon. Het is de grootse stad. Dus ik zie nu al op tegen de drukte!

1. Toon V. Haeff:
    23 mei 2016
    Geweldig mooi wat een duinen wel jammer van die troep die ze overal neergooien
    dikke kus opa en oma
  2. Mama:
    23 mei 2016
    Weer zo'n leuke ervaring op gedaan...met de quad Door de duinen crosse lijkt me ook echt te gek!! Wat een geweldige reis moet dit zijn..
    Dikke kus en knuffel van mama xxx