Het nadeel van Backpacken: treinen

27 maart 2016 - Sukhothai, Thailand

We zijn nu in Sukhothai. De treinreis hier naartoe was echt vreselijk. We konden kiezen tussen de normale trein voor 49 Bath, of de expres trein voor 479 Bath. Dus wij kiezen natuurlijk die voor 49 Bath, dat is maar €1,25. Klein nadeel was dat die trein er 5,5 uur over deed. Want de treinen gaan hier letterlijk achteruit en stoppen in ieder klein rot dorpje. De normale trein heeft ook nog eens geen airco en geen stoelen, maar kei harde bankjes. Dus het was een geweldige ervaring.....

Doordat de trein vertraging had, en we ook niet goed gekeken hadden naar de vertrektijd van de laatste trein vanuit Phitsanulok naar Sukhothai, misten we dus de laatste bus, hierdoor moesten we een taxi nemen, die letterlijk 5x zo duur was als de lokale bus! Maarja, we hadden nu wél airco!

Het is nu 8 uur 's ochtends en ik zit buiten op ons eigen balkonnetje dit stukje te typen. Het is echt heerlijk fris, ookal zegt mijn telefoon dat het 30 graden is, en het regent. Ik snap echt niet hoe het 30 graden kan zijn, want het liefst zou ik nu een lange broek en een vestje aantrekken!
Vandaag gaan we een dag niks doen. Het hostel heeft een zwembad, dus waarschijnlijk zijn we daar de hele dag te vinden!