Nachttrein

14 mei 2016 - Hue, Vietnam

De treinreis was een ervaring op zich. De foto's van de trein zagen er 10x beter uit dan in het echt. Ik had er echt veel meer van verwacht. Toen we aankwamen bij onze cabine, lag er iemand in mijn bed. Echt heel vreemd. We zaten bij een gezinnetje in de coupé met een jong kind. Ze waren echt heel aardig, maar spraken echt geen woord Engels. Ze hadden allemaal gek fruit bij zich; een soort van lychees, die een stuk minder lekker waren dan die ze thuis in de supermarkt verkopen. En een ander gek fruit. Dit moest je schillen en dan zaten er allemaal partjes in, en in elk partje zat een dikke zwarte pit. Het was echt heel lekker, maar kon totaal niet plaatsen wat het precies was.

Slapen was niet echt een succes in de trein. De bedden waren echt heel erg smal en de trein ging heel erg op en neer. Waardoor je telkens wakker schrok als je een beetje in slaap viel. Toch was het denk ik een stuk beter dan de nachtbus. Dat lijkt me al helemaal een drama!