Hoi An; strand

18 mei 2016 - Hoi An Ancient Town, Vietnam

Vandaag was de tweede volle dag in Hoi An. Beide dagen zijn we naar de zee geweest. De zee is echt wild hier! Met hele hoge golven een schuimend water! Het is wel echt heel erg leuk om hier te zwemmen!
Je kunt hier ligbedjes huren. Ze zeggen dat het gratis is, toen we het voor de zekerheid vroegen zeiden ze: "yes free! For you free". Toen we vroegen of het really free was zeiden ze: "yes free!.... If you eat lunch at our restaurant!" Helemaal niet echt gratis dus. Maar we moesten toch lunchen, dus dit was helemaal niet erg. En aangezien er zandvlooien op het strand kunnen zitten, kun je dus maar beter op een bedje gaan liggen dan op je handdoekje in het zand.

De stad is savonds echt heel erg leuk, met allemaal kleine straatjes en overal hangen lampionnen. Ik wist dat je hier kleren kon laten maken, maar dat het letterlijk OVERAL kon had ik niet verwacht. Het stikt hier van de tailors. Je kunt hier zelfs tassen en schoenen laten maken.

Morgen gaan we echt de stad verkennen. Savonds nemen we de trein naar Mui Ne. Dit was nog een moeilijke beslissing. Het oorspronkelijke plan was om naar Dalat te gaan waar je veel canyons hebt en veel sportieve dingen kunt doen, met een tussenstop van een dag in Nha Trang. Maar vanochtend kwamen we er achter dat er alleen nachtbussen rijden van hier naar Nha Trang, terwijl we daar juist heen zouden gaan zodat we overdag konden reizen. want Dalat is 18 uur met de bus. Dus besloten we om toch maar de rechtstreekse nachtbus te nemen omdat er helemaal niks te doen is in Nha Trang.
Maar vanmiddag appte Britt, een vriendin van Ilva die in Dalat is, dat het daar heel hard regent en het de rest van de week ook niet veel beter wordt. Dus besloten we maar om Dalat over te slaan en direct naar Mui Ne te gaan. Dit duurt in totaal ook iets van 18 uur. Dus morgen avond half 6 stappen we in de bus en overmorgen rond 2 uur mogen we er pas weer uit..