Grand Palace

1 maart 2016 - Bangkok, Thailand

Als alle dagen gaan zoals vandaag, ben ik na drie weken al weer thuis! Alles gaat hier zo moeizaam. We hebben er vanochten anderhalf uur kver gedaan om een busticket naar krabi te boeken.
We hebben nu een busticket en twee nachten een hostel voor 4100 bath (voor 2 personen). De bus komt ons ophalen bij ons hostel waar we nu zitten en rijdt rechtstreeks naar Krabi. Je blijft je dan afvragen of ze je belazeren of niet... Maar ik denk dat we wel een redelijk goede prijs hebben betaald.

Daarna zijn we naar het grand palace gegaan en wat phra kaeo. Vooral de wat phra kaeo was echt heel erg mooi! Het is overal heel erg mooi versierd met goud en glas. Binnenin staat de smaragden boeddha, het beeldje zelf stelt niet zo veel voor, maar het gebouw waar het in staat is echt heel mooi. Het was niet super goedkoop om er naar binnen te gaan, maar het was het echt hartstikke waard!

Daarna wilden we naar wat pho met een tuktuk! Wij waren heel blij dat we de helft van de prijs wisten af te dingen, dus we stapten in. Begon die man vanalles te vertellen in onverstaanbaar engels, geen idee waar hij het over had. Hij bracht ons naar een of ander reisbureautje, maar we hadden al iets geboekt. Die man was toen echt boos, want waarschijnlijk dat hij iets van een coupon voor benzine zou krijgen als we iets boekten, dus wilden hij ons niet meer naar Wat Pho brengen. Daarom hebben wij ook niet betaald en hebben een andere tuktuk genomen naar Wat Pho. Daar was het echt heel erg mooi! In de grootste tempel ligt een gigantische gouden Boeddha van wel 240 lang. Het hele complex was echt heel mooi!
We kwamen daar een meisje tegen uit nederland, die al meer dan een half jaar aan het reizen was. Ze had een hele hoop sterke verhalen, over duiken terwijl ze bezopen was, achter gelaten worden door een duikinstructeur en dan op het strand moeten slapen en dat ze 5000 euro had gewonnen met gokken. ik hoop echt niet dat ik ook zo ben over een paar weken!

Toen we weer terug waren in de buurt van het hostel kwamen we er achter dat Ilva haar telefoon kwijt was geraakt. We hebben direct aangifte gedaan bij de politie, die overigens geen engels sprak... Dat was dus wel echt het dieptepunt van de dag!