Eerste dag Bangkok

29 februari 2016 - Bangkok, Thailand

Eindelijk, na maanden wachten zijn we in Bangkok. De 11 uur durende vlucht viel echt hartstikke mee. Alleen een beetje jammer dat toen we onze bagage in wilden checken, we geen bagage bleken te hebben bijgeboekt en moesten bijbetalen. Echt zo stom omdat we nog extra hebben gebeld naar Expedia om te bevestigen dat we ook daadwerkelijk gratis bagage hadden bijgeboekt. Niet dus blijkbaar.... Maarja komen we ook wel weer overheen!
Toen we gingen boarden moesten we in een bus, dus wij dachten dat we een heel stuk moesten rijden.. Bleek dat we het vliegtuig in moesten dat direct naast de deur stond, dus hebben we echt maar 10 seconden met de bus gereden. Iedereen leek dit echt de normaalste zaak van de wereld te vinden, maar het was echt belachelijk.
In het vliegtuig had ieder zijn eigen tablet waar allerlei films op stonden, dus ik heb me prima vermaakt. We hebben alleen wel vrij veel turbulentie gehad tijdens het vliegen.

Aangekomen in Bangkok ging het door de douanen gaan en bagage ophalen vrij soepel. Mijn grootste angst was echt dat mijn tas verdwenen zou zijn!
Vervolgens gingen we met een metro en daarna met een taxi naar ons hostel. De man die daar achter de receptie zat was echt bijzonder onvriendelijk! Wij wilden weten of er misschien een mogelijkheid was dat we al onze kamer op konden, want het was toen 2 uur 's nachts Nederlandse tijd. Maar het enige dat hij kon zeggen was "FULL!!!!" Mijn eerste indruk van de Thaise mensen was dus niet al te best!
We zijn toen naar een ander hostel gelopen en hebben daar een kamer gehuurd om te kunnen slapen. Ik heb nog nooit van mijn leven op zo'n hard bed gelegen!! Maar het was wel fijn om even te slapen, want ik was helemaal gesloopt!

Daarna wilden we de stad gaan verkennen, we kwamen een mannetje tegen dat ons helemaal uitlegde waar we het beste heen konden en wat we wanneer moesten doen. Hij heeft zelfs een tuktuk voor ons geregeld.
We zijn vervolgens eerst naar de golden mountain geweest. Een kunstmatige berg die ooit het hoogste punt van Bangkok was. Dat was echt heel mooi, je kon over een heel mooi paadje van 320 traptreden met beelden naar boven lopen, langs de weg stonden allemaal bellen en gongen. Boven stonden een aantal gouden Boeddhabeelden. Al met al was het echt heel mooi! Maar voor het mooie uitzicht hoef je er niet heen te gaan, want ik vind Bangkok eigenlijk een heel lelijke stad.

Daarna zouden we met een longtailboot over de rivier varen langs de floating market, een markt op bootjes. Alleen was die markt blijkbaar al lang afgelopen, dus er was niks te zien! Maar we hebben wel een mooie tocht van een uur gemaakt langs allerlei huisjes. Het is echt heel leuk om te zien hoe de mensen hier wonen.

Daarna hebben we op kho san road gelopen, dé backpackersstraat van Bangkok. Het is ook echt een heel gezellige staart met overal restaurantjes en versierd met lampjes. We hebben daar ergens gegeten. Ik heb mijn eerste echte Thaise maaltijd al gehad; pad thai, gegeten met stokjes. We hoorden toen ineens iets ritselen, ik dacht eerst dat het een salamander was, maar het was een gigantische rat!

Al met al is de eerste dag heel goed begonnen. Toen we aankwamen wilde ik het liefste zo snel mogelijk weer weg. Het is heel druk, maar daar wen je snel aan. De temperatuur valt me ook echt heel erg mee! Ik heb het vandaag niet heel warm gehad. Dus op naar de rest van bangkok!