Eerste dikke vette spin!

4 maart 2016 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Gisteren hebben we een dag rustig aan gedaan. Na alle drukte en gekte in Bangkok waren we daar wel aan toe. Om 6 uur in de avond zouden we worden opgehaald voor de nachtbus richting Krabi, een strandplaats in het zuiden van Thailand.

Ze waren natuurlijk te laat, en ilva wilde om 5 of 10 over 6 al gaan bellen waar ze bleven. Maar ik had mee zo het idee dat we blij konden zijn als ze er om 7 uur eens waren. Boven verwachting kwam er om half 7 dan toch iemand ons ophalen. De nachtbus was echt een chille bus. De stoel kon echt heel ver naar achteren waardoor je bijna kon liggen. De helft van de weg heb ik dan ook slapend doorgebracht. We zijn gestopt bij een of ander restaurantje. Daar heb ik de lekkerste ananas ooit gehad! Heerlijk zoet en sappig, zo anders dan thuis in Nederland!

Op een begeven moment werden we gewoon ergens de bus uitgegooid met al onze bagage. Niemand had enig idee waar de waren of wat de bedoeling was. Maar dat is hier blijkbaar normaal. We waren is Surat Thani waar we over moesten stappen op een minivan naar Krabi. Ons hostel lag net buiten Krabi, in AoNang dus voor een extra 200 Bath konden we daarheen worden gebracht! Prima, want dat zou een tuktuk of taxirit ook gekost hebben.

Van het hele ritje met de minivan heb ik helemaal niks mee gekregen, ik ben ingestapt en in slaap gevallen! Volgens Ilva was het echt heel mooi, maar ik kon echt niet wakker blijven.
De grap was dat we er in Krabi weer uit gegooid werden en weer moesten wachten, want de helft van de mensen in het busje ging naar koh Lanta. Dus in totaal hebben we in 3 verschillende bussen gezeten. Een aantal mensen waren er echt helemaal klaar mee en begonnen opstandig te zeuren. In totaal hebben we er 15 uur over gedaan om van Bangkok naar AoNang te komen.

Eenmaal aangekomen in AoNang bleek dat ons hostel kei ver van het strand af ligt, bijna een uur lopen. Niet wat we hadden verwacht! Maar we hebben een eigen klein gebouwtje met eigen badkamer en airco.

We hebben de rest van de middag op het strand liggen slapen. Het is echt een heel mooi strand met hele mooie rotsen. We hebben daar tot zonsondergang gezeten en daarna lekker gegeten.

Onderweg terug naar het hostel hebben we nog gezocht naar een goedkope kamer voor een nachtje, maar alles is hier vrij duur, goedkoper dan wat we nu hebben kunnen we niet krijgen.

Toen ik wilde gaan douchen kwamen we er achter dat er echt een gigantische spin op de badkamer zat. We hebben onze buurman geroepen die geprobeerd heeft om m te vermoorden met een schoen. Maar de spin schrok en verstopte zich achter de wasbak. Daar zit hij nu nog steeds, hij is net even te voorschijn gekomen toen ik m'n tanden wilden poetsen, dus dat heb ik toen maar niet op de badkamer gedaan. Nu is de spin weer verdwenen.... Belachelijk hoe bang wij zijn voor een verdomde spin! Het wordt een lange lange nacht....

1. Toon V. Haeff:
    4 maart 2016
    Wat een reis het gaat een beetje anders als bij ons stel dat je hier zo moest reizen dan bleef je lekker thuis ik hoop dat jullie nu lekker genieten van de zon en het stand hier sneeuwt het dus genieten maar dikke kus oma en opa