Chiang Mai: shopping center, dierentuin en kookcursus

9 april 2016 - Chiang Mai, Thailand

Op maandag zijn we naar een groot winkelcentrum in de buurt van het vliegveld geweest. Ik moest echt een hemdje en korte broek kopen, want ik heb mn tas een beetje verkeerd ingepakt; te veel t-shirts en te weinig hemdjes en sowieso te weinig korte broeken. Een hoop kleren zijn al zo vies dat ze niet eens meer schoon gaan. En de kleren die ik bij me heb zijn ook al echt oud, dus er beginnen gaten in te komen. Het winkelcentrum was best westers, er was een mango, ik ben nog nooit zo blij geweest om een mango te zien met normale kleren in normale maten.
We hebben geluncht bij de Mc Donalds, omg wat was dat lekker! Eindelijk eens geen noodles maar kipnuggets met frietjes!! Ze hadden daar ook heerlijk zittende stoelen, dat is echt bijzonder, want je zit hier echt nooit lekker! Alle stoelen zijn hard of van hout.
We zijn zo lang gebleven dat we ook avondeten hebben gegeten in dat winkelcentrum, en wel bij de pizza hut! De lekkerste pizza ooit! Ik werd die dag zo blij van "westerse" dingen. En dan valt Thailand nog mee, ik denk nadat ik in Laos ben geweest, de behoefte aan dingen zoals een lekkere stoel, een normale wc die door spoelt met wc papier en 'normaal' eten alleen nog maar groter wordt.

Dinsdag zijn we tempels in de stad gaan bekijken: Wat Pan Tao en Wat Chedi Luang. Wat Pan Tao is een tempel helemaal gemaakt van hout, echt heel erg mooi, en eens iets anders dat dat kitscherige goud.
Wat Chedi Luang is een heel groot complex met allerlei kleine tempels. Het was heel mooi, maar in een van te tempels stond een heel gek beeld van een monnik. Het leek wel alsof het echt een mens was, maar het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat het echt een lichaam van een dode monnik was... Het was in ieder geval doodeng! 's Avonds zijn we naar een jazz bar geweest waar het open mic was. Dat was echt heel erg leuk, de mensen die speelden hadden er zo veel plezier in dat het aanstekelijk was. Er was een jongetje van 12 jaar dat gitaar speelde en zong. Het was echt heeel erg goed! Hij zou nog wel eens ver kunnen komen!

De dag erna zijn we naar de dierentuin geweest. Dit was zo anders dan een Nederlandse dierentuin, de dieren staan op nog geen meter afstand. Ik had echt het idee dat als de beesten het zat waren, ze zo weg konden lopen. Je kon ook verschillende dieren voeren; olifanten, giraffen en een jaguar. Dit was wel echt heel erg leuk om te doen!

Op donderdag zijn we naar het 3D museum geweest, dit is het grootste ter wereld. Het was echt heel erg leuk, je kon er vooral grappige foto's maken.

Gisteren hebben we een Thaise kookcursus gedaan. Dat was echt heel erg leuk, zeker omdat de mensen heel gezellig waren. We hebben in totaal 6 gerechten gemaakt: spring rolls, green curry, zoet-zure kip, Thaise kruidensoep, papaya salade en sticky rice met mango. Het was allemaal echt heel lekker, behalve de soep, dat vond ik maar niks!
's Avonds zijn we met de groep van de kookcursus op stap geweest, ook de Thaise mensen die de cursus gaven gingen mee op stap. Het was echt heel gezellig! En er waren cocktails voor maar 59 bath, dat is €1,59. We hebben eerst in een bar iets gedronken, hebben gepoold en zijn toen naar de uitgaansstraat gegaan. Daar werd je nat gespoten met gigantische waterstralen. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit of ik dat leuk vond of niet... Gelukkig zat mn telefoon in een zakje!

Vandaag doen we lekker niks, het is ook echt heel erg warm hier! Eigenlijk niet geschikt om iets te doen. Zelfs de Thai vinden het te warm. Vanavond, als het weer iets is afgekoeld gaan we weer naar een markt. Het is daar echt te makkelijk o, geld uit te geven. Val al die leuke kraampjes wordt je maar hebberig!