Chiang Mai: Wat Phra Singh en Wat Phra That Doi Suthep

11 april 2016 - Chiang Mai, Thailand

Gisteren zijn we voor de afwisseling naar een tempel geweest; de Wat Phra Singh. Ze zijn daar al druk aan de gang om alles klaar te maken voor Songkran, het Thais nieuwjaar, dat morgen of overmorgen begint. Het is een gigantisch festival waarbij de locale bevolking 's ochtends allerlei rituelen uitvoert en in de middag is het een groot watergevecht, en dat drie dagen lang!
'S avonds zijn we voor de laatste keer naar de sunday walking street geweest, een hele grote markt. Er zijn daar zo veel leuke dingen te koop! Ik heb drie schilderijtjes gekocht, ofja drie doeken voor in een lijstje!

Vandaag zijn we alweer naar een tempel geweest, maar nu een hele mooie! De Wat Phra That Doi Suthep, boven op een berg en stuk buiten de stad.
Volgens de legende moest er een nieuwe tempel gebouwd worden voor een Boeddha beeld. Dit beeld werd vastgemaakt op een witte olifant en de bergen in gestuurd. Op de plek waar de olifant overleed, werd te tempel gebouwd. En ik kan me voorstellen dat die daar dood neerviel! De tempel staat op bijna het hoogste topje van de berg, de taxi rit ernaartoe was echt vreselijk, ik was kotsmisselijk! Om de tempel te bereiken moet je nog eens 306 traptreden beklimmen, en het was HEET! De afgelopen dagen is het steeds 42 graden, maar het voelt echt aan als 50. Zelfs de locals vinden het te heet om iets te doen.
Op de terugweg kwamen we langs een winkelcentrum. Het is echt heerlijk om westerse winkels te zien. En ik heb een yoghurt ijsje gegeten, ik heb nog nooit zo iets lekker geproefd! Ookal was het gewoon een simpel softijsje, dat echt bij lange na niet kon tippen aan clevers! Maar het was iets dat smaakte als thuis!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mama:
    12 april 2016
    Dat is inderdaad een erg mooie tempel..ook anders dan die andere die jullie al hebben gezien.
    En nu klaar maken voor het grote feest..zal een hele belevenis zijn. Geniet er maar van.
    Liefs mama
  2. Marcel van koningsbruggen:
    Hallo Saskia,
    Ziet er allemaal prachtig uit daar.
    Geniet er van en heel veel plezier de komende tijd.
    Groetjes
    Marcel
  3. Anja:
    Hoi Sakia,

Het ziet er weer geweldig uit. Wat zul jij een conditie hebben na al het traplopen in die hitte.
    Ik kan me voorstellen dat het fijn is om weer westerse dingen te zien en dan een lekker ijsje te kunnen eten. Veel plezier nog!!
  4. Yvonne:
    Ha Saskia,
    Wat n ervaring!!
    Je zal ons in de ziekenhuis apotheek wel niet missen
    Gr