Huay Xai; eindelijk in Laos

21 april 2016 - Huay Xai, Laos

Vandaag zijn we de grens over gegaan naar Laos van Chiang Khong naar Huay Xai. Daarvoor moesten we eerst met de bus van Chiang Rai naar Chiang Khong. Daar stonden tuktuks te wachten die ons naar de grensovergang brachten. Hier werden we uitgestempeld aan de Thaise kant. Daarna moesten we met een bus, over de friendshipbridge, een brug die Laos met Thailand verbindt over de Mekongrivier. Aan de Laos kant kregen we een visum en konden we weer een tuktuk in die ons naar het dorpje Huay Xai bracht. Het ging al met al dus echt heel snel en soepel! Sneller dan verwacht in ieder geval.
Laos is op het eerste gezicht wel echt anders dan Thailand. Met de tuktuk reden we over een paar bruggetjes die niet meer waren dan een aantal planken over een beekje. Ook lopen hier overal langs de weg koeien en ziet het er allemaal een stuk armer uit. Maar misschien komt dat ook wel doordat we in een klein dorpje zitten, en valt dat in de rest van het land heel erg mee.
Net hebben we ook Laotiaans geld gepint. Het is bizar hoeveel geld je krijgt voor je Euro's. Want ik heb net 2 miljoen Kip gepint!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anja:
    21 april 2016
    Ha Ha, wat zul jij je rijk voelen.
    Veel plezier daar!!

Groetjes, Anja