Koh Phi Phi

13 maart 2016 - Koh Phi Phi, Thailand

Gisteren zijn we aangekomen in Koh Phi Phi! Het eiland is echt ideaal. Alles is op loopafstand van de pier. Dus we hoefden geen taxi of tuktuk kosten te betalen en we konden gewoon lopen naar het hostel. Het eiland is heel leuk en gezellig. Overal zitten kleine restaurantjes en hostels.
We hebben direct in het hotel een trekking door de jungle geboekt en een boottocht naar vier verschillende eilanden. De trekking tour was echt heel erg tof! We zijn naar drie verschillende uitkijkpunten geweest waar je over het hele eiland uit kon kijken. De natuur was prachtig, het strand heel wit en de zee heel blauw. Ik had ook niet verwacht dat de natuur zo groen zou zijn. Verder hebben we een hele tocht over het eiland gemaakt. Het was heel zwaar en heel heet, maar echt de moeite waard want we eindigden op een mooi stand waar we de zonsondergang hebben gekeken. Vervolgens zijn we in het donker door de jungle terug gelopen. In het begin was het doodeng. Onze gids vertelde ons welke beesten er allemaal zaten. Het liefst was ik op dat moment op het strand blijven zitten. We konden spinnen, slangen, schorpioenen, vleermuizen en kikkers tegen komen. Vleermuizen hebben we duizenden gezien. Opeens kwamen ze allemaal tevoren en vlogen ons om de oren. Er zaten ook duizenden muggen. In de jungle hebben we in totaal 3 spinnen gezien, zo groot als mijn handpalm. Op een of andere manier was ik er gelukkig totaal niet bang voor. De tocht door het donker was echt heel tof en ik zou het zo weer doen.

Vandaag hebben we die boottocht gedaan. We zijn naar monkey beach geweest waar honderden apen zaten. Het is vooral lief hoe de moeder apen hun baby's vasthouden! Daarna gingen we naar maya bay, daar is de film 'the beach' opgenomen. Het is echt een prachtig strand maar er waren heel erg veel toeristen. Daarna gingen we snorkelen. Weer hele mooie vissen gezien!

Savonds hebben we een bucket met cocktail gedronken, aangezien het ect een feesteiland is konden we dat natuurlijk niet níet doen. We hebben bij een bar gezeten met live muziek. Morgen gaan we naar Khao Sok.

1. Mama:
    16 maart 2016
    Dat ziet er allemaal prachtig uit. En echt super voor je dat je het zo naar je zin hebt..en deze reis is ook goed voor je spinnen angst te overwinnen...er zal hè straks geen spin meer te groot zijn om er voor te vluchten

liefs mama